Nordlys + Google = Sant!

Du er her

Nordlys og Amedia har tatt et sjumilssteg i reklamemarkedet.

Ved å ta i bruk den verdensledende teknologiplattformen til Google, posisjonerer Nordlys seg sterkere i markedet for programmatisk reklamesalg og tilbyr nå annonsørene nye og mer slagkraftige løsninger.

- Nordlys sin ambisjon er å bli ledende på programmatisk annonsesalg. Med den nye teknologiske løsningen i kombinasjon med innsikten om våre brukere gjennom innloggingsløsningen aID, har vi et unikt tilbud som gir merverdier til annonsørene og nytt relevant og skreddersydd kommersielt innhold til leserne, sier salgsdirektør i region nord Lena Slåtto

Tre måneder etter at Amedia valgte Google som samarbeidspartner og leverandør av reklameteknologi, er planleggingen og klargjøringen av tjenesten nå ferdig. Det betyr at Nordlys aktivt kan starte salget av spesialtilpassede løsninger i det voksende markedet for programmatisk reklamesalg.

Kundene våre ønsker mer målrettede tilbud for å treffe de riktige kundegruppene. Vi har svært god innsikt i hvem leserne av våre digitale produkter er, hva de er interessert i og hva de etterspør. Denne kunnskapen kan vi bruke til å skreddersy segmenter og kundegrupper som annonsører kan få tilgang til gjennom den nye reklameteknologien vi nå har tatt i bruk,

- Vi er sikre på at de løsninger vi nå kan tilby er nyskapende, de beste i markedet og vil gjøre oss til en ledende og attraktiv partner fremover, påpeker Lena Slåtto.

Hun understreker at den unike kunnskapen om Nordlys sine kunder gir oss et sterkt konkurransefortrinn, og at denne kunnskapen ikke blir delt med verken Google eller andre.

Siden valget av Google som leverandør av reklameteknologi har alle medierådgiverne i Nordlys avlagt eksamen hos Google University.

- Nå skyter vi med rifle istedenfor hagle!

Abonner på vårt nyhetsbrev

Hold deg informert, få nyheter og blogginnlegg tilsendt direkte.